Doğu Asya'da gerilim tırmandı: Sınırı geçen gemiye ateş açıldı

Güney Kore ordusu, tartışmalı batı deniz sınırını kısa süreliğine geçen Kuzey Kore ticaret gemisini uzaklaştırmak için uyarı ateşi açtığını duyurdu.

Güney Kore Genelkurmay Başkanlığından yapılan açıklamada, Kuzey Kore ticaret gemisinin, Baengnyeong adası yakınlarındaki Kuzey Sınır Hattı'nı sabah 05.00 civarında geçtiği belirtildi.

Bunun üzerine Güney Kore ordusunun sesli uyarı verdiği ve uyarı ateşi açtığı bildirilen açıklamada, akabinde Kuzey Kore ticaret gemisinin geri çekildiği aktarıldı.

Açıklamada, Kuzey Kore güçlerinin uyarı ateşine karşılık verip vermediğine ilişkin herhangi bir bilgi paylaşılmadı.

Dünya Haberleri

İran basını: Mutabakat zaptında Hürmüz'den geçişlerde ABD protokolünün uygulanması yok
Katil İsrail'in ateşkese rağmen Gazze'deki saldırısında 1 kişi hayatını kaybetti
ABD'de seçmenlerin üçte ikisi İran'la savaşı desteklemiyor
Tahran’da askeri araçlar düğün arabasına dönüştürüldü
Trump'tan "İran saldırısını erteledim" açıklaması